Jak często ćwiczyć by osiągnąć najlepsze wyniki?

Każdy, kto chce schudnąć, poprawić figurę lub kondycje zastanawia się, jak często powinien ćwiczyć. Dowiedz się ile razy w tygodniu ćwiczyć, by osiągnąć najlepsze wyniki i nie przeciążyć organizmu.

Jak często ćwiczyć dla zdrowia?

W obecnych czasach wiele osób prowadzi tryb życia, który zmusza je do spędzania długich godzin na siedząco przed biurkiem. Nic dziwnego więc, że coraz więcej osób pragnie zacząć ćwiczyć, by poprawić stan swojego zdrowia. Jak często ćwiczyć, by osiągnąć efekty, które realnie wpłyną na nasze zdrowie?

Amerykańskie centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób zaleca minimum 150 minut ćwiczeń tygodniowo. Bardzo często można także usłyszeć o tym, że optymalne wyniki daje ćwiczenie 5 razy w tygodniu po 30 minut. W przypadku ćwiczeń dla zdrowia ważniejszy jest jednak czas niż ich regularność. Możemy ćwiczyć nawet raz w tygodniu, ale ważne jest to, że powinno być to minimum 150 minut. Co ciekawe jest to potwierdzone badaniami przeprowadzonymi przez naukowców z Uniwersytetu z Lounghborough. Wykazali oni bowiem, w przypadku osób powyżej 40 roku życia ćwiczenie przez 1,5h tygodniowo znacząco zmniejsza ryzyko zachorowania. W przypadku chorób nowotworowych szansa na zachorowanie spadło nieco ponad 20%, a w przypadku chorób związanych z układem krążenia o aż 41%!

Jak często ćwiczyć by zrzucić zbędne kilogramy?

Kolejną popularną motywacją dla osób, które planują zacząć ćwiczyć, jest chęć zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Jak często ćwiczyć, by szybko zobaczyć efekty? Odpowiedź początkowa będzie dość ogólna — powinniśmy ćwiczyć tyle razy, by doprowadzić w organizmie do tzw. deficytu kalorycznego. Jest to sytuacja, w której więcej energii spalamy, niż dostarczamy jej z pożywieniem. Możemy mówić wtedy o ujemnym bilansie energetycznym. To także powód, dla którego poza regularnymi ćwiczeniami podczas odchudzania ważna jest odpowiednia dieta.

By spalić kilogramy, warto zdecydować się na interwały, które pozwolą nam spalić jak najwięcej kalorii. Każdy pojedynczy trening pomoże zrzucić nam od 500 do 800 kcal! Podobnie jednak jak w przypadku ćwiczenia wyłącznie dla zdrowia ciężko o złotą regułę. The American Heart Association uważa, że odchudzanie będzie efektywne, dopiero gdy będziemy trenować przynajmniej 5 godzin tygodniowo, najlepiej godzinę dziennie. Warto jednak zaznaczyć, że nie musi być to ciągła godzina ćwiczeń i możemy rozbić trening na kilkudziesięciominutowe lub kilkunastominutowe serie.

Przeczytaj również:  Słodkie pojemniki cukiernicze – praktyczne i stylowe dodatki do Twojej kuchni

Jak często ćwiczyć by mieć lepszą kondycje?

W przypadku ćwiczeń mających wzmocnić kondycje bardzo ważna jest systematyczność ćwiczeń. Początkowo można zacząć od prostych codziennych rzeczy, które nam pomogą — wchodzić po schodach, zamiast jeździć windami, wybierać się na mniejsze zakupy spacerem, a nie samochodem lub komunikacją miejską. Takie małe zmiany pomogą nam poprawić znacząco kondycje, ale jeśli chcemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, będziemy musieli zacząć ćwiczyć w domu lub na siłowni. Jak często ćwiczyć, by poprawić kondycje? By efekty były najlepsze, powinniśmy zdecydować się na ćwiczenia aerobowe od 3 do 4 razy w tygodniu, a ćwiczenia powinny trwać od 40 do 60 minut.

Jak często ćwiczyć na siłowni?

Chcąc poprawić wygląd swojego ciała prędzej czy później będziemy musieli zdecydować się na treningi na siłowni. Jak często ćwiczyć na siłowni? W przypadku treningów ze sprzętem bardzo istotny jest umiar. Osoby początkujące powinny odwiedzać siłownię dwa lub trzy razy w tygodniu. Gdy nasz organizm będzie przyzwyczajony do większego wysiłku, możemy ćwiczyć na siłowni częściej, nawet 5 dni w tygodniu.

Warto jednak zaznaczyć, że wpływ na częstotliwość ma także rodzaj treningu, jaki wykonujemy. Gdy podczas każdego treningu angażujemy wszystkie mięśnie naszego ciała, nie powinniśmy ćwiczyć więcej niż 3 razy w tygodniu. Jeśli zaś stosujemy trening dzielony, czyli taki, gdzie na każdym treningu wzmacniamy inne części ciała, możemy chodzić nawet codziennie. Warunkiem jest jednak to, że nie możemy trenować tych samych partii ciała dwa razy z rzędu.

Odpowiednia częstotliwość ćwiczeń ma niezwykle duży wpływ na wyniki, które będziemy osiągać, ale także na nasze zdrowie, w tym wrażliwość naszego ciała na kontuzje. Warto więc odpowiedzialnie podejść do tego, jak często ćwiczymy i dopasować to do naszych możliwości.

Przeczytaj również:  Wpływ wysiłku fizycznego na stan zdrowia: Kompleksowe spojrzenie

Dodaj komentarz